Skip to content

IEM - Instituto de Estudos Miñoranos

Increase font size Decrease font size Default font size

Destacados

XVIII XEIRA ALÉN MIÑOR A CORUÑA E A MARIÑA CORUÑESA (24-25 de novembro)

As primitivas dimensións da Coruña ocupaban o que hoxe se coñece como Cidade Vella. Era A Coruña intramuros, e tanto o seu trazado como a súa arquitectura explican a historia desta cidade.A Cidade Vella fíxose á medida humana.Pedra, vidro e madeira mesturáronse para dar acubillo a fidalgos como a artesáns ou mariñeiros. A Porta Real foi a primeira entrada á primitiva cidade.

Moito que ver ou recoñecer nesta cidade vella, acompañados por un guía que é un dos referentes da cultura contemporánea do país, Felipe Senén.

A sede oficial da Real Academia (edificio dezaoitesco), noutro tempo propiedade de Pardo Bazán, moi preto da Colexiata de Santa María (principios do sc. XIV) que foi a igrexa dos gremios do mar e do comercio

Na contorna sitúase a Praza de Azcárraga. Está trazada sobre dous planos diferentes. No máis elevado enmárcase a antiga praza da Fariña, en cuxa bonita bóveda se acubilla a fonte do Desexo; no plano inferior está o palacio neoclásico da rexión militar noroeste, que data de 1740 e que acolleu a constitución da Xunta Suprema do Reino de Galicia en 1808, con motivo do alzamento coruñés contra as tropas napoleónicas.

O Convento de Santo Domingo levantouse a finais do século XIII, foi incendiado polos homes de Francis Drake a fins do XVII. A Igrexa data do século XVII e é de estilo barroco galego.

Moitos persoeiros, aventureiros, escritores, filósofos, científicos, ou persoas sen título como María Pita, que se enfrontou a Drake ou lideraron a resistencia ós franceses, viviron ou tiveron relación coa cidade. O Duque de Toscana, Cosme de Medicis, nunha das súas viaxes de coñecemento, o mariño Alejandro Malaspina, militares ou estadistas, como Porlier ou Melchor de Macanaz. Sir John Moore (repousa nos xardíns de San Carlos). Personaxes, espíritos da cidade ou simples cidadáns que inspiraron á Condesa de Pardo Bazán en "A Pedra Angular" ou a obra de Murguía e de Rosalía, os que xogaron co neno Pablo Picasso, que iluminaron o pensamento de Wenceslao Fernández Flórez ou de Salvador de Madariaga.

A cidade vella agocha máis recunchos queridos polos seus veciños, como o A Praza e O Convento das Bárbaras, próximos o Castelo de San Antón (hoxe Museo Arqueolóxico), antiga fortaleza do século XVI que se edificou sobre unha illa para protexer a entrada da ría dos ataques do pirata Drake. Ou o arquivo do Reino De Galicia (1775), que está encargado da recollida, custodia e posta a disposición do público da documentación de ámbito galego e provincial, xerada por diversos organismos de carácter xudicial ou administrativo con sede na provincia da Coruña.

 

Está en:  Inicio
Skip to content
Mes da Memoria- Repertorio de Margarida Mariño martes 31, ás 20:00h. PDF Imprimir Correo-e

Memoria histórica - Artigos
Escrito por IEM -Sec   
Martes, 31 Outubro 2017 00:26
margarida

 

O Instituto de Estudos Miñoráns, no fío de "Nigrán a través da Memoria", ofrecerá mañá martes ás 20:00 horas no Auditorio Municipal deste concello, un repertorio de cinco pezas interpretado pola violonchelista Margarida Mariño, que acompañará a lectura de narracións sobre a represión no Val Miñor.

Programa:

-Sarabande de la Suite 1 para violoncello Solo - J. S. Bach

-Unha noite na eira do Trigo - Curros Enríquez / Cesáreo Alonso Salgado

-El cant dels Ocells - Tradicional Catalana

-Lela - Castelao / Rosendo Mato

- El Cisne - Camille Saint Saëns

-Negra Sombra - Rosalía de Castro / Xoan Montes

Curriculum:

Comeza os seus estudos de violoncello ós oito anos no conservatorio de Vigo e licenciase en Barcelona polo Conservatorio Superior del Liceo. Recibiu clases de prestixiosos violoncellistas a nivel internacional coma Cristoph Coin, Asier Polo ou Arnau Tomás. Colaborou con proxectos orquestais coma La Via dei Concerti en Italia e Francia ou a Orquestra Solidaria Ressonance en Suiza, actualmente é membro titular da Orquestra Sinfónica Vigo 430.
Compaxina a súa traxectoria clásica con outros estilos coma a improvisación libre, o jazz e o folk no violoncello e o contrabaixo. Nos últimos anos formouse no Seminario Permanente de Jazz de Pontevedra co pianista e compositor Abe Rábade. Ten formado parte de distintos proxectos coma o dúoTreme, premio á mellor banda Galega no ano 2015 pola Concellería de Cultura de Santiago ou co mandolinista Fernando Barroso, co que presentará un novo traballo discográfico a partir do ano que ven.
Actualmente compaxina a súa carreira coma solista formando parte da programación do Teatro Real en Madrid coa súa faceta mais experimental, estudando os recursos do violoncello a través dos pedais e a electrónica.